Een goede basis voor een professionele indruk

De basis van je huisstijl bestaat uit: een logo, briefpapier, enveloppen, met vriendelijke groet kaarten (with compliment cards), en natuurlijk visitekaartjes. Maar een huisstijl kan nog veel meer bevatten. Een volledige huisstijl omvat ook gevelreclame, autobestickering, lichtbakken, relatiegeschenken, borden, banners en ga zo maar door. Als een huisstijl of grafisch imago goed ontworpen is en consequent wordt doorgevoerd, kunnen mensen zich er makkelijk mee idenitficeren en zal je professionaliteit hoger gewaardeerd worden. Daardoor word je bedrijf als een serieuzere partij gezien.

Zelf je huisstijl ontwerp kiezen

Bij het ontwerp van je huisstijl kijkt Blik Vormgeving naar je doelgroep, je concurrenten, je strategie. Zo bepalen we in overleg de gewenste uitstraling. Meestal is de huisstijl gebaseerd op het logo. Je logo wordt op originele wijze en consequent doorgevoerd in je briefpapier, op je enveloppen enzovoort. We ontwerpen dan verschillende versies van je huisstijl en je kiest dan zelf de huisstijl die je het mooiste vindt.

Huisstijlreglementen

Een van de meest belangrijke aspecten van een huisstijl is je eraan houden. Als je herkenbaar wil zijn voor je klant, is het belangrijk om dezelfde uitstraling te houden. Dat betekent niet dat je helemaal niets kunt veranderen. Een tweak op zijn tijd kan wel. Daarmee blijf je up-to-date. Wijkt je logo of huisstijl echter teveel af van het bekende, dan kunnen klanten vervreemd van je raken. Blijf dus vooral je gekozen huisstijl vormgeving volgen. Doe je dit, dan heb je aan één van de voorwaarden om een ‘merk’ neer te zetten voldaan.